کولر گازی

Wiki Article

این صفحه آخرین‌بار در ‏۱۹ مهٔ ۲۰۲۳ ساعت ‏۱۳:۲۳ ویرایش شده‌است.

همان‌طور که اشاره کردیم کولرهای متحرک برای فضاهای کوچک و‌ مدل ثابت برای محیط‌های بزرگ مناسب هستند.

بدنه کولر آبی از جنس فلز بوده که سه طرف آن درپوش هایی هستند که پوشال ها روی آنها قرار می گیرند. این درپوش ها معمولا متحرک بوده و میتوان جهت تعویض پوشال ها یا سرویس کولر آنها از اطاقک جدا کرد.

فن آکسیال در کولر آبی صنعتی به صورت محوری حرکت می کند و جریان هوا را در راستای شفت انتقال می دهد. از ویژگی های این وسیله سرمایشی می توان به قابلیت طراحی به صورت پرتابل ، قایلبت نصب در بالکن یا سقف مراکز تولیدی و صنعتی، امکان استفاده از مواد خاص درمخزن آب کولرها مانند مواد ضد عفونی کننده اشاره کرد.

به جهت ایجاد اتصالات مطمئن وعایق از بدنه به کولر آبی از جعبه ترمینال استفاده می شود. ارتباط الکتروموتور فن، واترپمپ و خازن از طریق جعبه تقسیم یا ترمینال به کابل چهاررشته ای کولرآبی صورت میگیرد.

- مصرف برق بالا و استفاده از کمپرسورهای چینی بدون نام (تقلبی)

در ادامه نیز مایع خارج شده از کندانسور از لوله مویی (شیر انبساط) عبور می کند و افت فشار شدید پیدا می کند. مبرد در نتیجه این افت فشار، دمای آن به شدت کاهش می‌یابد و به سمت ورودی اواپراتور کولر گازی اسپلیت می رود.

قدم اول برای خرید کولر گازی، باید توجه به ابعاد محل نصب دستگاه و ظرفیت سرمایش کولر گازی باشد. زیرا همانطور که می‌دانید، این کولرها در انواع مختلف با ظرفیت های سرمایش ، گرمایش و هوادهی متفاوتی تولید و عرضه می شود، و شما قبل از اقدام به خرید کولر گازی، باید ابتدا متراژ و کاربری محیط مورد نظر خود را در نظر داشته باشید، تا بتوانید انتخاب صحیح و درستی در مدل و ظرفیت برودتی، با قیمت مناسب داشته باشید.

امروزه برای رساندن دمای محیط به دمای آسایش از تجهیزات جدیدی جهت سرمایش و گرمایش در فصول مختلف سال استفاده می‌شود. یکی از این تجهیزات مهم و پیشرفته ، کولر گازی و اسپیلت ها هستند. عبارت تهویه مطبوع یعنی کنترل و تنظیم دما و رطوبت به همراه کاهش گرد و غبار، که وظیفه کولر گازی و اسپلیت ها می باشد.

مجموعه دماتجهیز جهت سهولت خرید شما مشتریان عزیز، امکان فروش اقساطی را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید اقساطی کولر گازی به صفحه خرید اقساطی مراجعه نمایید.

پنکه • سرویس سالانه و به موقع کولر گازی (شامل شارژ گاز دستگاه، شستشوی فیلترها و...) نیز در راندمان دستگاه و کاهش مصرف برق آن تاثیر بسزایی دارد.

پنکه ها دارای پره های مورب هستند که به واسطه ی چرخیدن آنها با الکتروموتور و جابه جا شدن هوای محیط ، حس دلپذیری را ایجاد می کنند . موتور پنکه متشکل از آرمیچر یا یک سیم پیچ می باشد که جریان برق از آن عبور می کند سیم پیچ در بین آهنربا قرار گرفته و جریان برق از آن عبور می کند و به دلیل خاصیت مغناطیسی شروع به چرخش می کند دو سر این سیم پیچ به دو حلقه ی فلزی اتصال داشته که دو سر آن تیغه کربن وجود دارد و جریان الکتریسیته از آنها به سیم پیچ منتقل می شود.

کولر گازی توسط ویلیس کریر در سال ۱۹۰۲ میلادی اختراع شد.[۲][۳][۴][۵]

قطر پره های پنکه هر چه قدر بیشتر باشد به میزان پرتاب باد و سرما دهی آن افزوده میشود در واقع منظور از قطر پره قطر دایره ای فرضی از چرخش پره ها می باشد.

Report this wiki page